Stegräknare..




..en stegräknartävling på jobbet ger hopp om en bikinisommar i år med ;)
 
Behövs någon slags sporre för att jag ska ta tag i det där som kallas motion. När jag väl kommer igång känns det ju väldigt skönt att röra på sig.
I helgen gick vi "broarna runt" maken och jag...  och det visade fina siffror på räknaren.

                                                                               ◊


Håller på att göra min variant (för dagen) på Rysk Pyttipanna, en köttfärsröra med kantareller och vitlök toppad med saltgurka, finhackade rödbetor och en klick creme fraiche.

 
Hoppas det ska smaka när sonen o mannen kommer hem från sonens lägenhet där de gör det sista rycket nu.
Det sista av sovrumstapetseringen ska fixas, sen ska det förhoppningsvis vara klart för inflytt...lite möbler som ska handlas först bara.


                                                                              ◊

Tog nyss en bild på det enda "juliga" jag har kvar här hemma, min fina Amaryllis som jag fick av mamma och pappa på julafton, den blommar så fint nu och har en underbar röd färg.

Som ni ser har jag också stjärnorna kvar i köksfönstren, de blir nog det allra sista jag tar bort, har fortfarande inga fönsterlampor där och när stjärnorna försvinner blir det så mörkt och tråkigt.

 


Kram!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Duktig du är med stegen, jag behöver också men nu tröstäter jag mest ;)

Ja det har gått fort och jag är fortfarande i chock men jag tycker att det är skönt att komma härifrån då jag bara vill krama maken när vi går under samma tak. Hoppas det ska kännas bättre så småningom men fy vad detta är hemsk :(



Kram och tack för att du tänker på mig

2012-01-08 @ 18:31:07
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilken vacker amaryllis och jag drar mig också för att plocka ner stjärnorna... De sprider ju ett så mysigt ljus, får nog stå kvar en vecka till i alla fall :-)



Din ryska pyttipanna lät ju hur god som helst, kan du inte lägga ut hela receptet? Har du några speciella kryddor i själva köttfärsröran?



Ha en finfin kväll, kramar!!!

2012-01-08 @ 19:26:15
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Visst är det så att man drar sig lite för att plocka bort de mysiga stjärnorna. Min togs ner i helgen, men utebelysningen får vara kvar nån vecka till!



Perfekt med stegtävling för att komma igång med motionen, lycka till :)



Kramar Bella

2012-01-10 @ 20:19:12
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0