TGIF!!!!



Några av er ville ha receptet på förra helgens fiskgryta, ska försöka komma ihåg hur jag gjorde
( följer nästan aldrig recept utan hittar oftast på dem själv)


Men ungefär så här gick det till:

*Jag brynte två charlottenlökar i lite smör..

*..hällde i 2,5 dl vitt vin och några matskedar fiskfond...

*..det lät  jag småputtra ca 15 min, sen silade jag bort löken..

*..hällde i 5 dl cremefraiche och kryddade med svartpeppar och lite salt.

Strax före severingen tillsatte jag färsk torskfilé skuren i kuber, kräftstjärtar och hackad gräslök.


En ganska enkel och snäll smak på det hela, men ändå väldigt gott!
Måtten är inte exakta då jag ofta "smakar" mig fram tills jag är nöjd, med en extra skvätt vin eller några extra droppar fiskfond osv.





Det är nästan obligatoriskt här hemma med inköp av färska blommor på fredagar, men idag hann jag inte så här bjuder jag på en "gammal" bukett.



Ha en fin fredag, kram!

Kommentarer
Postat av: Stina

Härligt och gott.

Snyggt med svart och vitt, det gillar jag... och prärieklockorna.;-) Kram Stina

2011-03-04 @ 20:39:14
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com/
Postat av: Bella

Önskar dig också en trevlig helg!! Hoppas du får möjlighet att sitta ute i solen och lapa vårsol :)



Receptet på fisksoppan ska jag genast spara ner i min receptmapp, låter supersmarrigt!



Kramar Bella

2011-03-04 @ 22:13:05
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Tack för receptet, verkar som om jag kan klara av det!!



Kram

2011-03-05 @ 19:15:49
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0