Mimmis goda...

...förrätt åt vi här igår kväll.


                                                                                         foto tv4

Grillad grön sparris med tryffelaioli, citrontomater och en bit peccorino. Receptet är från tvprogrammet "Halv åtta hos mig" och komponerat av Mimmi från Stockholm som vann den 15 februari i år.
Jag var så nyfiken på hur tryffel smakar (vet inte med mig att jag smakat det någongång) så jag var tvungen att laga denna rätt som fick så mycket beröm och jag/vi blev inte besvikna kan jag säga. Väldigt gott var det, dock blev det väldigt mycket aioli över, då det var beräknat för fyra personer och vi var bara två men jag ska prova att frysa in den. Vad tror ni om det? går det??

I dag har det varit ljuvligt väder, varmt och soligt. Vi var ute och gick i över en timma och sen satt vi och solade en bra stund. Mycket snö har vi fortfarande men förhoppningsvis försvinner mycket av den till veckan, då det tydligen ska bli riktigt varmt. Hoppas, hoppas!!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Jag har aldrig smakat tryffel heller tror jag, skulle vara spännande att göra!



Klart du måste till Rosendals trädgårdar! Så fint, gott och nära stan!



Kram

2011-03-20 @ 17:27:58
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Tror inte jag har smakat tryffel någon gång heller, men maten du gjort låter jättegott och något jag måste prova vid tillfälle :)



Hoppas du haft en bra dag



Kramar Bella

2011-03-23 @ 22:17:24
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0