Schysst lillebror


..Dottern här i huset till sin lillebror: -Har du lust att köpa en flaska rosé till mig när du ändå ska ner på stan??
  
-Kan ja väl! 



Det här är vad han kom hem med, en rosa champagne för 380 kr till en mycket nöjd dotter.


Roligt och kul att få bjuda (och impa på) syrran som för tillfället är en ganska så "fattig" student.



Hade trott att denna helg skulle innehålla sol och bad och att vi skulle ha gjort en båtutflykt men så blev det inte.
Blev en tur till Kupolen i Borlänge i stället och lite shopping, några solklänningar, toppar och ett par piratbyxor till Turkietveckan. Det fanns inte mycket att välja på då det mesta var urplockat, men det vi hittade var å andra sidan superbilligt!



För övrigt är jag galet trött på små bruna fruktflugor som sitter överallt i köket, på frukten, i vasken, på kaklet och som verkar föröka sig otroligt snabbt.
För några dagar sen fanns inte en enda och nu massor!!. Fick rådet på Fb nyss att man kunde dammsuga bort dem, ska strax prova. Bara de inte sitter och mumsar på allt "skräp" i dammsugarpåsen sen och blir ännu fler... hujeda mig.


EN RIKTIGT LÄSKIG TYP!!

(bild lånad från nätet)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja det var verkligen kul att solen kom till sist :)

Det finns ju ingen begränsning på denna kost, ät tills man blir mätt och mätt blir man fort och man håller sig oftast länge pga fettet i maten. Inget småätande och det är väl det som det går ut på att man inte äter så många gånger. Jo vi håller på fortfarande men nu under semestern har det blivit lite godis och glass och det är knappt gott längre för det är sååå sött men ändå äter man!!! Mannen är stenhård och det märks ju på hans vikt. Själv har jag nu gått ner sju kilo och vi har ätit denna kost i ca tio veckor, i morgon när jag börjar jobba blir det nya tag :)

Förstår att dottern blev nöjd ;)



Kramen

2011-08-21 @ 18:44:17
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susanne

Angående dessa flugor har jag fått tips att man ställer fram ett litet glas eller skål med en blandning av diskmedel och vinäger, provade förra året och det hjälpte :)



Kram igen

2011-08-21 @ 18:46:04
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Usch vad äckliga de ser ut när de blir så stora. eller jag tycker också de är äckliga som små...och precis som du har jag fått fler de sista dagarna. På min korg med nektariner så de åkte in i kylen.



Pink champagne är så gott och känns liksom lite lyxigt!! Schysst lillebror! Min son gav sin storasyster ett jättevackert armband i present med, han jobbar och håvar in pengar och syrran blev sååå glad!!



Ja syskon är skoj men ibland så är det tvärtom med ;-)



Kram

2011-08-21 @ 19:25:19
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Fyy så äckliga de där förbaskade barnflugorna ser ut i närbild...



Förstår att det var en nöjd syster som tog emot sin flaska champange från brorsan :) Ibland ska man bli lite bortskämd!



Kramar Bella

2011-08-21 @ 20:32:04
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: millamagi

En så'n bror vill jag också ha!!! Ha en bästa dag! Milla

2011-08-22 @ 06:48:31
URL: http://millamagi.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Det var en snäll lillebror, tror jag ska ringa min =)& testa haha...



Kramar

2011-08-25 @ 16:21:27
URL: http://alexeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0