Rosa bubbel...

...och en ljuvligt god skaldjurspasta har "inmundigas" hos maken och mig i kväll!! En mager variant dock utan grädde men med räkor, blå- och pilgrimsmusslor citron och mycket vitlök!! En klick vitlökscremefraiche vid sidan om som lite extra touch, ja gott blev det i alla fall.


Annars har dagen bestått av handling ( jagandes efter pinfärska blåmusslor, som inte är så  lätt att få tag på så här en lördag i en liten stad i mellan Sverige) vi har gått en promenad med hunden, ätit napoleonbakelse med svärmor (en försenad födelsedagsfika.) Och så har vi kikat lite på klinker och kakel till vårt duschrum som snart skall renoveras.

Och nu sitter jag och tittar på olika resmål, Egypten, Cypern, Turkiet??? Nästa år fyller en i familjen jämt... och vi skall bjuda med oss barnen på en resa till värmen. Men vi vet inte var??
Vi åker troligen i början av oktober nästa år och vill ha skapligt fint väder, är det någon som har ngt bra förslag???









I början på 80-talet bodde jag i Stockholm och såg ut så här:




Nu ska vi snart ha klassåterträff, tror ni mina fd klasskompisar känner igen mig?????
Spännande!! vi får väl se!!!

kram!! 


Kommentarer
Postat av: jessi

Ja det finns många resmål där det är bra väder i början av oktober. Jag har varit på Franska Rivieran, Amalfikusten i Italien och Costa del sol i Spanien vid den tiden o det var ljuvligt härligt väder ca 25grader. Hoppas ni hittar något som passar er!



Såklart man ser att du är du, lika vacker nu som då!



KRAM

2010-10-10 @ 09:00:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: cecce

Så klart de känner igen dej! Du ser säkert inte en dag äldre ut!!



Vad skönt att få resa bort! Är det du som fyller jämt?:-)

Tyvärr har jag inte varit på så många platser...önskar ofta jag haft möjlighet att resa mer...så något bra tips sitter jag inte inne med.

Hoppas du hittar vad du söker!

Kramar

2010-10-11 @ 14:08:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

God kväll!

Sitter och tittar på fotboll men det är ju pinsamt dåligt av Sverige så jag bloggar istället.



Tycker du ser dig lik ut på bilderna så de borde känna igen dig! Kul med klassträff efter så länge!



Hoppas ni hittar en bra resa. Florida i november har jag gjort och det var bra!



Kram

2010-10-12 @ 22:10:24
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Ja Amalfikusten är nog den vackraste platsen jag sett, som en dröm!!!



svar- ja det här är ju annat än vanlig gravitets illamående, (vilket är ju jobbigt i sig) jag har yrsel o svårt att ens vara uppe så blir sängliggande mestadels. tyvärr så blir man inte alltid bättre efter några månader utan många har det hela tiden. Hyperemesis drabbar ca 1 procent gravida och gör att man inte kan göra något normalt som jobba, ha fritidsintressen, ta hand o hem o familj för man är för det mesta helt däckad av magont, illamående och yrsel. Men då få stunderna jag mår lite bättre njuter jag av!



KRAM o lycka till med reseplaneringen!

2010-10-13 @ 20:09:23
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

Tycker du är dig lik på bilder, så nog tror jag att dina klasskompisar kommer känna igen dig :)



Så god mat ni mumsar på ikväll, precis som det ska vara en fredag, visst är väl fredagar veckans bästa dag?!!



Vet inte hur långt ni tänkt åka, men vi var i Thailand tidigare på en ö som heter Koh Kho Khao som fortfarande inte var så exploaterad och den rekommenderar jag varmt!



Önskar dig en riktigt trevlig helg



Kramar Bella

2010-10-15 @ 23:58:42
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0