Snöig men solig lördagspromenad..



Våren lyser fortfarande med sin frånvaro... fast riktigt ärlig var jag nog inte där. Har faktiskt både sett och hört takdropp i dag. Massor med snö kvar men också massor med sool!! så hääärligt!

Om någon vecka åker vi till fjällen och jag hoppas vi får sånt väder som vi haft här i dag, 5 minus och sol (helt perfekt) skulle vara så roligt om man fick lite "bränna" på kinderna, man både ser och känner sig fräschare och piggare då tycker jag.

I går hade jag besök av en vän (tidigare granne) som jag inte träffat på så många år, vi åt kex och ost och pratade "massor" varför träffas vi inte oftare??! det måste vi ändra på bestämde vi. Tiden bara rann i väg men så är det ju när man har trevligt.

Här bodde min vän M för ca 8 år sedan. Bilden är tagen i dag obs att
snön nästan går lika högt upp som staketet.




En härlig tulpanbukett hade hon med sig, och i dag skiner solen in på den och
på mitt iskalla glas med "freixenet"


På bänken i köket ligger en utskuren (halvt djupfryst) rådjursadel (Min lilla man är ju jägare) och det är ju som en filé typ. Den tänkte jag tillaga i kväll med lite gorgonzolasås, rostade rotfrukter och klyftpotatis, det tror jag blir jättegott!

Ha en jättebra lördag!! kram

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Ja Paris är mysigt!!

Vi var där två dagar och en natt. Kort och intensivt men vi hann "bara vara" också och sitta på café och njuta av vårvärmen. Tunnelbanan- Metro-funkar utmärkt att använda när man tar sig runt till sevärdheterna. Inte svårt alls!!



Hoppas du får en fin kväll, här blir det Schlagern också!



Kram

2010-03-06 @ 17:13:53
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: cecce

Mmmm...det där lät riktigt gott:-)



Här i skåne har vi inte alls lika mycket sn kvar då en hel del hunnit smälta bort. Solen har strålat i dag och det känns som om våren snart är här:-)



Hoppas ni får fint väder i fjällen!



Kram

2010-03-06 @ 22:20:49
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej!



Åh vad maten lät GOD!



Vi har lika mycket snö kvar, usch!



Ha en skön söndag

KRAM

2010-03-07 @ 10:04:50
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0