Nästan en hel vecka har gått...




...sen jag skrev något här på bloggen. Det har varit APT-kväll, friskvårdskväll, "fira Lena som har slutat jobba hos oss kväll" och mycket OS tittande.

I går tänkte jag skriva lite här, men efter lite pajätande och några glas vin slocknade jag i soffan framför tvn. Vaknade till några gånger när maken "tjoade" på Anna Hag (hette hon så?) och när Sverige gjorde mål i hockeyn, fattar inte att man kan vara så trött efter en jobbvecka??!

I dag har vi hjälpts åt att städat, handlat och lagat mat samt letat efter en "smitande hund" maken och jag. Små baguettesnittar med gorgonzola och päronmarmelad blev förrätt och en jättegod fiskgryta med räkor, pilgrimsmusslor i en gräddig saffranssås blev huvvudrätt i kväll. Lite senare framför schlagern ( Om det inte är ngt viktigt skidlopp förståss) blir det en cappuccini och några bitar chilichoklad.




Den vänstra marmeladen smakades av i kväll.


Puss o Kram!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Inte just det huset men ett av dem ;o)

Det känns jättebra, nu är det bara ett jobb som fattas.

Hoppas du har en mysig kväll

Kramen

2010-02-20 @ 21:31:06
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: cecce

Mmmm...det där lät gott!

Hoppas du hade en trevlig kväll framför schlagerfestivalen!



Fotsåren hittade jag på gatan en bit ifrån där vi bor. Tyckte det var ganska kul. Någon har gått barfota...hu! Vad kallt!

Det var dock inte sambon.

Bara skojade lite!

Kramar!

2010-02-21 @ 08:33:22
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Jag känner igen det där...maken har sovit som en stock när jag i helgen suttit och "vakat" in barnens hemkomst. Irriterar mig ibland och önskar det var jag som sov sött.



Hoppas din söndag är bra! Jobbar du i skolan?



Kram

2010-02-21 @ 16:21:20
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Marie

:Ann-Louise, tack! min söndag har varit jättebra dock en aningens för kall. Jag jobbar inte i skolan men är förskollärare.

2010-02-21 @ 17:04:08
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0