Vulkanutbrott



Tänk vad ett vulkanutbrott kan ställa till!!

Min bästa väns make är fast i Irland , min jobbarkompis åkte hem från Thailand i torsdags men kom inte längre än till Rhodos hon bor nu i och för sig på ett femstjärnigt hotell, så det går ingen nöd på henne och hennes familj. Men ändå, har man varit två veckor på semester så vill man ju komma hem då både arbeten och skolor väntar.

En annan kollega kom precis iväg några timmar innan de stängde Arlanda och Sveriges  luftrum. Läste på Facebook i dag att hon hade toppenväder och inte alls hade något emot att kanske få stanna några dagar "extra"  -få se när jag kommer hem? skrev hon.

Själv vet jag inte hur jag ska göra?? Ska jag betala in "slutbetalningen " på min Kreta resa eller kastar jag pengarna i sjön då? För tänk om vulkanen fortfarande spyr ut aska och rök om en månad när jag ska åka.
För när det gäller naturkatastrofer får man ingen ersättning från resebolagen va?? är det någon som vet??
Jag har några dagar till att fundera på det, tror det var på torsdag jag måste betala.


Veckan som gått har varit full av arbete, flera kvällsmöten och många utvecklingssamtal. Och veckan som kommer ser ungefär likadan ut, känner mig lite trött faktiskt. Ser verkligen fram mot min semestervecka i maj, hoppas så att den blir av.





Det här mumsade vi i oss i går kväll maken och jag.







I dag åkte den grön och vitprickiga "påskduken" ner i tvättkorgen, i stället använder jag min nya IKEA bricka som duk. Tyckte det blev riktigt bra om jag får säga det själv, och det får jag ju.




Nu önskar jag er alla en trevlig söndagskväll! kram

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Tack snälla du, det är väldigt jobbigt just nu. Man vill verkligen inte vara med om detta...



Gud så svårt det där med resan. En månad verkar ju länge men man har ju ingen erfarenhet av sånt här alls. Jag ska till NY i juni och har börjat fundera lite. Men inte kan väl det hålla på så länge, då lamslås ju allt och alla??!!



Hoppas din kväll och nya vecka blir bra!

Kramar

2010-04-18 @ 18:26:02
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Usch ja vad denna vulkan har ställt till det.

Det är verkligen svårt att veta hur det kommer att bli, pratade de inte om att det kunde komma en till?

Fina bilder och mycket smaskigt du visar idag ;o)



Kramar

2010-04-18 @ 20:01:36
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: cecce

Oj...vilket dilemma du har!

Jättesvårt att råda i den saken, men vi får väl hoppas att flyget går om en månad. Jag hade nog chansat på det!!



Kramar

2010-04-18 @ 21:37:05
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Så glad jag blev att du kikade in hos mig så jag hittade till din fina blogg :)



Svårt att veta hur man ska göra med slutbetalning på resan, tråkigt om pengarna går om intent, men vi får verkligen hoppas att flygtrafiken snart kommer igång, för jisses vad det ställt till det för folk...



Hoppas du får skön söndagkväll



Kramar Bella

2010-04-18 @ 22:29:09
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Marie och tack för din kommentar i min blogg!

Jag har länge kikat på den där brickan och det var jätte snyggt att ha den på köksbordet! Jag får nog ta och pallra mig iväg och köpa mig en! :)

Hoppas du får en fin vecka!

Kram Anna

2010-04-19 @ 13:56:48
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0