Två intensiva dagar i huvudstaden..

..eller rättare sagt någon mil utanför. I Hågelbyparken i Tumba.




Vi var 25 stycken förskollärare (nyckelpersoner) som åkte tidigt i torsdags morse i samlad trupp till Tumba (Hågelbyparken)
 
Där jobbade vi med vår "reviderade läroplan", pedagogisk dokumentation och hur vi synliggör barns lärande.
Vi hann också med ett studiebesök och en lååång men intressant och givande föreläsning.
Jag kan lova att jag var skapligt trött i går kväll när jag kom hem. Tur att det var fredag!!



Vi åkte redan kl 7 på torsdagsmorgonen så det blev ett stopp när vi kom till  Ekolskrog för lite frukostintag.


En macka med stekt ägg, en cuppucini och en liten vitaminbomb!





Vi hyrde hela vandrarhemmet på området, en söt liten villa.


Och i rum 24 spökade det! tur att vi bodde i 34an!





Lunchen på torsdagen åt vi i den vackra restaurangen på Hågelbyhus.


Jag åt en underbart god spenat och ostpaj med ceasarsallad.





Och på fina "Anna Giertz café" serverades både fredagens frukost och lunch som bestod av bara ekologiska råvaror. Supergott allting!


Lunchbuffé! ( tanterna till höger där hörde inte till oss)







På kvällen hade vi lite eget "samkväm" på vandrarhemmet och där var det inte ekologiska råvaror som ni ser!!



Nu är det lördag och det har varit en solig och fin sådan! Jag har planterat lite (på den inglasade altanen), så jag tror inte blommorna fryser. 
Två fucsior på stam och lite annat också, visar en annan dag.

Puss & Kram!

Kommentarer
Postat av: Tina

Godmorgon! Hågelby är så fint! Jag är uppväxt inte så långt därifrån. Hoppas du får en fin måndag! KRAM!

2011-05-09 @ 08:55:45
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0