Solen lyser med sin frånvaro...

..trist men sannt, värmeböljan som infann sig så lämpligt i början på juni har bytts ut mot regnigare och svalare väder.



 
I går kväll satt vi på en kollegas altan och mumsade på jordgubbar och drack rosa champagne innan vi drog vidare till Måns-Ols i Sala för att fira en arbetskamrat som fyllt år.

Restaurangen ligger så fint med utsikt över vattnet.. tänk så mycket vackrare det varit om det hade vart fint väder! Nu hade vi jättetrevligt ändå men i alla fall...


Duggregn!!!





Vad gör ni i midsommar??
Vi ska hämta vår valp dagen före midsommarafton så hos oss blir det lugnt. Vi har bjudit hit några gäster och tänker äta lite sill och grilla lite, förhoppningsvis blir vårat nya altandäck klart tills dess. Mannen snickrar på det varje ledig stund efter jobbet  för att hinna.
Och jag funderar och planerar vad vi ska ha för möbler på det...vita "amerikanska" solstolar med fotpall (adirondack)  eller en soffgrupp i konstrotting?? Matgrupp har vi ju redan på den inglasade delen.
Jag ska visa en bild på däcket sen så kanske jag kan få lite tips och förslag från er?

Inspirationsbilder från nätet:


Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Rut Inga Gunilla

Absolut de "amerikanska solstolarna" Lätta att förvara över vintern. PRAKTISKT VA? Typiskt..

2011-06-19 @ 11:50:27
Postat av: cecce

Hm...svårt val, men jag håller nog dock på de amerikanska vita stolarna.

Själv har jag en liknande loungegrupp som den på bilken. Den passar bäst här på min balkong!!



Vilka underbara sommarbilder!!



Kramar

2011-06-19 @ 14:03:08
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0