Kalas och lite adventslängtan...



I går firades maken som fyllde 49 i fredags, med grekisk Pyttipanna, vitlökssås och sallad. Nästa år fyller han jämt! undrar vad vi gör och äter då?? Vi blir inte hemma i alla fall.




Jag börjar redan få lite advent och julfeeling. Vi ska fira julafton här hemma i år det är kanske därför jag känner så. Det finns så mycket fint när man går och handlar...underbara adventsstjärnor, snygga ljusstakar ( som är på väg att bli lite mer poppis nu efter några år med mycket pappersstjärnor) "juliga" julgardiner och tuffa glöggmuggar. Jag känner tom för en riktigt "röd" jul i år.








Innan jul ska jag försöka hinna med att måla om vår kökssoffa, men vilken färg??? Svart eller Vit??
Snälla kom med förslag!! Ska jag bryta av med svart eller ta det säkra före det osäkra och välja vitt???



Ha en fin söndag! Kramar!


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Njaaa...dom förlorade, men det är kul ändå. Han spelar ju på seniornivå nu, i A-laget och ibland i AJ.

Oj vad svårt med soffan, men jag tror att svart skulle bli snyggt!



Nu ska vi åka till svärfars och äta. Förkylningen håller i sig, surt, så jag ska nässpraya mig också =0(



Kramar

2010-11-14 @ 11:48:02
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vi hade en svartmålad när vi bodde i Norrköping och den var så snygg med en massa kuddar i, tror att en svart skulle bli snygg även hos dig.

Jag har också jullängtan men hos mig blir julen vit och silvrig även denna jul.

Jag tycker inte om att vara med på bild och så har inte fått till någon bra bild ännu men vem vet ;)



Hoppas du har en bra dag

Kramen

2010-11-14 @ 13:47:24
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Visst är det mysigt att julen närmar sig, jag längtar som bara den... Kul att börja planera inför årets trevligaste högtid!



Grattis i efterskott till maken!



Jag älskar ju vitt så jag tror soffan skulle bli jättefin som vitmålad, men sen är ju min andra favoritfärg svart så jag tror den skulle passa som svart också, inget vidare uttömmande svar från mig med andra ord, mer än att jag tror att den blir fin i vilket du än väljer, vit el svart!



Kramar Bella

2010-11-14 @ 21:46:37
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: cecce

Grekisk pyttipanna låter spännande!:-)



Hm...vilket svårt val. Tror att båda kan bli snyggt. Vitt tror jag!



Tack för din fina och stärkande kommentar! Den värmde!



Kramar!!

2010-11-15 @ 23:03:28
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! : - )



En svart soffa hade gjort sig jättesnygg hos dig!

Själv har vi en vi här hemma men vem vet kanske blir den också målad svart i framtiden! ; - )



Trevlig kväll!



KRAM

2010-11-17 @ 19:50:35
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: L.D.E.

Soffan ska vara vit variera med kuddar o andra detaljer efter årstid o helger tycker jag

2010-11-24 @ 16:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0