Under mammas äppelträd...

...väntar de söta pionknopparna på att få slå ut. De har så fint i sina rabatter min mamma och pappa.



I dag var vi till småbåtshamnen i min barndomsstad där vi snart ska lägga i vår båt, för att titta till hur långt arbetet med nya bryggan hunnit.
Det verkade vara helt klart, så nu är det snart dags... vad härligt! hoppas på fint väder framöver nu så vi kan göra många, soliga båtutflykter.

I går tänkte jag göra "Kattas" GI-vänliga pizza, men tog totalt fel på huvudingrediensen...jag gick och letade  i matvaruhyllorna efter "kruskakli" och blev så glad när jag hittade det. Men när jag kom hem igen och tittade en gång till på receptet så såg jag att det var "fiberhusk" jag skulle ha!!
Kan inte fatta att jag letade efter "kruskakli"?? har ju inte ens hört talas om det tidigare.
Nåväl, jag gjorde en pizzabotten med den ingrediensen ändå... och det blev skapligt bra i alla fall.
Fast jag har ju ingen aning om den blev GI-vänlig???

 

Idag har vi ätit "Bellas" rabarerpaj...mmmm supergod, men det blev tyvärr ingen bild på den.

Nu blir det "mästarnas mästare" , så vi hörs mer en annan dag!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Så vackra bilder! Härligt tid nu när allt börja blomma ut!

Haha inte alltid lätt att komma ihåg namn på alla olika ingredienser som finns, men du lyckades ju så det blev god iallafall =)



Ha en riktgt bra dag!



Kramar

2011-05-24 @ 10:13:05
URL: http://alexeys.blogg.se/
Postat av: Bella

Åååh, vilken vacker trädgård dina föräldrar har, tror jag ska anlita dem som trädgårdsmästare i min egen :)



Kul att du gjorde rabarberpajen, körde med eller utan sockret som jag glömde?



Hoppas du haft en bra dag och kul att det är dags för sjösättning, vi ska snart se till att få i vår också, längtar...



Kramar Bella

2011-05-26 @ 20:25:00
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 09:30:20
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0