Schlagermiddagen i går...



Gulvita tulpaner står på köksbordet denna helg...





När städning, handling och den dagliga promenaden var avklarad igår, blev jag bjuden på en liten iskall "Cuba Libre" av maken. Grillmästaren själv tog en öl och gick ut till grillen där "dovhjortssteken" grillades gyllenbrun. Vi åt hasselbackspotatis, pepparsås och en halloumiesallad till, jättegott!



...Tyckte väl att låtarna i årets schlager var sådär.. men rätt låtar gick nog vidare i allafall. Vad tycker ni??




"Årets julklapp" till alla kommunanställda i vår stad...



Denna färgklick till salladsfat från sagaform valde jag när vi fick ett presentkort därifrån i julas. Och det ska invigas ikväll med en härlig räksallad på. Visst är det läckert?



En helg går alldeles för fort tycker jag..bara några timmar kvar av denna sen är det måndag igen och jobb som väntar. Skulle inte vara helt fel med några semesterdagar snart känner jag. Vi har i alla fall bokat in en hotell weekend om några veckor i Örebro, det blir kul...vi får träffa dottern, shoppa lite och inte minst ta det lugnt och äta långa goda hotellfrukostar.

kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jennicka

Hej!



Vilken fin blogg du har och vad mycket fina bilder du har lagt ut!Kram

2011-02-09 @ 15:01:51
URL: http://www.allahososs.blogspot.se
Postat av: Ann-Louise

Men vilka fina julklappar ni får då i din kommun...vi får inget alls...



Härligt med schlagermiddagar, Tycker ni verkar vara en "godmatsfamilj" som ofta lägger ner lite extra på mat och dryck! Mysigt och gott!



Blev sugen på en hotellhelg i Sverige nånstans nu. Har faktiskt knapp svit på hotell i Sverige...jo två ggr! Borde kanske göras oftare!



Kraam

2011-02-09 @ 18:46:06
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Marie Sjöström

Hejsan,



Tack för en htrevlig blogg och vilka underbara bilder!

Jag hittade er sida och undrar om ni skulle vara intresserad av att publicera en länk till våran klients hemsida?

Denna artikel har en diskret länk till Expedias hemsida, som vi sammarbetar med.



URL: http://www.expedia.se/



Tack för att ni har tagit er tid och läst. Tveka inte att kontakta mig om ni har några frågor. Jag skickar gärna artikeln till er om ni är intresserad.



Med vänlig hälsning,



Marie Sjöström

OBAN Multilingual

2011-02-10 @ 11:32:13
Postat av: fia

Vilken härlig färg på tulpanerna .

2011-02-11 @ 10:46:56
URL: http://f

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0