Länge sen...

...det hände nåt nytt här på bloggen.
 
Är redan inne på min tredje arbetsvecka så sommarsemestern känns lite avlägsen nu.
Tur att det väntar en utlandsvecka på mig lite längre fram i september. Skönt att ha den att se fram emot!!

Jag som är ett riktigt Greklandfan och har rest dit både en och två gånger om året ska nu prova Turkiet för första gången, har hört så mycket positivt om det så nu vill jag dit och bilda mig en egen uppfattning.





Här sitter vi som oftast när vi kommer hem från jobbet maken och jag, läser fikar och vilar. Det gäller att ta vara på och nyttja de sista ljuvliga sensommar kvällarna ♥♥♥ för snart är hösten här och då får vi mysa inomhus.





I dag är det tydligen surströmmingspremiär, (ingen favorit hos mig) men jag försöker i alla fall klämma i mig en när vi är på surströmmingsskiva (för sällskaps skull) tillsammans med mycket lök, potatis och gräddfil går det faktiskt ner. Vi har tjuvstartat och ätit det redan två gånger i sommar.

Hur är det med er? Gillar ni surströmming???



Kramar!



Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Nej, gillar inte surströmming fast min familj kommer från surströmmingsland och Skagsudde är väldigt nära!!!

Och inte såg jag er sten på Zakyntos heller....som jag letade hahaha. Jag älskar också Grekland men har varit i Turkiet 1 ggn och gillade det med. Kändes mer "rent och fint" där men inte lika charmigt som Grekland.



Kram

2011-08-18 @ 20:25:50
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Katja

Jag måste nog säga att jag föredrar Turkiet framför Grekland och har besökt landet säkert 7-8 ggr under årens lopp. Jag kanske har varit på "fel" ställen i Grekland, men jag är inte så imponerad. Kanske ska man testa Zakynthos, då jag läst så mycket gott om stället på senare tid, bland annat hos söta Ann-Louise här ovan.

Ha en skön helg!!

Katja

2011-08-19 @ 09:55:29
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com
Postat av: Rut

Jag har faktiskt varit på två SURSTRÖMMINGSSKIVOR och båda har varit lika underbart härliga. Fast vi åt fjolårets inläggning...

2011-08-20 @ 10:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0