gråväder...



Söndagsfika...


Usch vilket tråkigt regnväder det har vart i dag, perfekt shoppingväder dock! 
Vi tog bilen och åkte en sväng till det "stora" köpcentret några mil härifrån.  Det var så dimmigt och regnit på vägen dit att man knappt såg mer än fem meter framför sig. Vad som ändå är positivt med detta regn är ju att den snö som är kvar försvinner lite snabbare.

Vi invigde nyss de runda underläggen jag köpte på Indiska när vi tog vårt eftermiddagsfika. Lagom stora att ha under kaffekoppen och i en bra avtorkningsbar kvalité.







Den här lilla violen med tillhörande krona inhandlades också, ser inte mycket ut för världen just nu men den är full i knopp. 





Annars har helgen flutit på som vanligt i rasande takt (varför går en helg så fort??)
Maken och jag jobbade båda sent i fredags så det blev spontan utgång på krogen med goda vänner då ingen av oss hade någon lust att laga mat. Kvällen fortsatte hemma hos dem några timmar innan vi tog en taxi hem till oss någon gång efter midnatt. Mycket trevligt var det och det kändes också tyvärr dagen efter.

I går åt vi lammytterfilé som vi låtit ligga i en citron, vitlök och rosmarinsmarinad några timmar. Jag gillar verkligen blandningen av de "kryddorna" tycker de passar till allt kött... kyckling, fläsk, vilt osv. supergott!!


Och nu till något helt annat... är det någon som har något bra tips på rengöringsmedel till duschdörrar i glas, vad använder ni?? Tips mottages tacksamt!


Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mysiga bilder, du har så fint hemma.

Här är snön borta sedan länge och regnet som kommer nu är visst behövligt då det är torrt i backen säger dom som vet ;)

Jag har också köpt några violer som ska planteras så fort det blir fint ute igen ;)



Kramen

2011-04-03 @ 17:51:05
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilka stämningsfulla bilder, muggarna är ursöta! Jag känner igen dem men kan inte placera varifrån de är, Åhléns kanske?



Hoppas att du haft en riktigt skön söndag, här hemma blir det strax underbara miniserien Stockholm-Visby som jag upptäckte tidigare idag :-)



Stor kram och tack för din gulliga kommentar!!!

2011-04-03 @ 19:50:37
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Stockholm-Båstad menade jag ju förstås :-D

2011-04-03 @ 19:52:07
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: cecce

De Rörstrandsmuggarna har jag med. Fina!!

Igår regnade det lite här med men det var ljumma vindar och riktigt vårskönt!

Har inget riktigt bra tips på rengöringsmedel av glasdörrar. Kanske något med mycket amoniak...Luktar illa men är effektivt.



Kramar

2011-04-04 @ 06:31:12
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Åh vilken söt liten viol med egen prinsesskrona!



Nej jag har inget bra tips heller till dina dörrar. Jag har något liknande här hemma men sprayar bara på något rengörande, skrubbar och sköljer.



Tack för att du gillar mina foton. Jag har ingen ny kamera kanske anstränger mig mer?



Kram

2011-04-06 @ 00:16:15
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Lollo

Vilket mysigt hem Ni har!



Ang. rengöringsmedel till duschdörrar i glas så var det en bra fråga... Har försökt med allt möjligt men det verkar svårt att få bort dessa envisa vattenstänk...



Ha det Bra!

2011-04-06 @ 18:11:03
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Katja

Hej

Om du inte hittat något mirakelmedel än till dina duschdörrar, så kika in mitt inlägg från igår ang världens bästa städprodukt. Funkar verkligen till allt!! Skinande rent och blankt blir det!!



Ha en skön söndagkväll!!



Hälsningar, Katja

2011-06-12 @ 19:17:49
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0