Hjälp..






...Mitt blonda hår börjar skifta i grönt!!!! Vad gör man åt de??
Det var frissan som upptäckte några gröna slingor i nacken för några månader sen, och nu ser jag det själv också...inge roligt!



Den här lördagen har visat sig från sin allra bästa sida med blå himmel och strålande sol. Passade på att hänga ut mina lakan på tork och nu doftar de så gott (av mitt "Durance" sköljmedel och frisk luft)



En kopp kaffe i värmen på altan var inte så dumt i morse.



Efter fikat åkte jag in till stan och köpte nya små frukostskålar från Åhlens, nytt doftljus från Himla och så mat och en bukett fräscha rosor på Willys.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: mammamormor

Varför blir det mammamormor när jag ska dkriva till Dig ? Förklara det den som kan...

2010-09-04 @ 19:22:59
Postat av: mamma

I morron kommer vi till dej och gör dej sällskap. Det ser jag fram emot . Vill ha lite hjälp med ett o annat . Vi har haft Höstmarknad här i vår lilla stad så vi har väl kollat lite på stan eller Västanfors rättare sagt. Hej då.

2010-09-04 @ 19:31:38
Postat av: Marie

HA,ha,ha! Du är rolig du mamma!

2010-09-04 @ 19:34:26
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Bella

Söta skålar du köpt på Åhlens, dem måste jag spana in :)



Trist med gröna slingor i håret, har hört att man kan få det om man badar mycket i klor, typ simhallen eller pool, men jag vet inte vad man gör åt det, silverschampoo tar ju bort gula toner, men grönt?? Tveksamt... Jag hade pratat med en frisör...



Hoppas du får en riktigt skön lördagkväll



Kramar Bella

2010-09-04 @ 22:28:04
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

jo, filen är god men det är ju inte kul att vara ensam så mycket, även om vi nu varot tillsammans i dryga sju år! =/

2010-09-05 @ 11:46:58
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det är väl snyggt med gröna slingor ;o)

Vet faktiskt inte hur man får bort det!!!

Fin shopping, Åhlens har mycket snyggt och svart är inte helt fel. Me like!!



Hoppas du har en solig och skön söndag

Kramen

2010-09-05 @ 16:16:54
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Gårdsromantik - Hjortgården i Kyrkbyn

Har ju aldrig varit blondin - så något råd har jag tyvärr inte om det:-)



Härligt med lufttorkade lakan!



Kram Maud



2010-09-05 @ 19:50:12
URL: http://www.havsviken.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Hej!

Ja jag har tur som har ett barn som gillar vitt/högblankt!

Skönt att vara gräsänka tycker jag det låter som, en vecka kan ju vara lagom!! Kom iåg i Sundsvall när jag jobbade som frisör, då blev det tomt på salongen denna tid på året ;-)

Angående ditt gröna hår kommer ett tips här:



Om man är blond eller blekt och tex. badar utomlands i pool eller har för mycket metaller i duschvattnet kan håret få en grönaktig ton. Här kommer en liten hemmakur som visar hr du tar bort de gröna nyanserna...



1. Häll upp ca 1 liter vatten i handfatet.

2. Sätt i 3 msk askorbinsyra (finns bland kryddorna)

3. Blötlägg håret i handfatet & kamma igenom.

4. Låt det sitta kvar i 20 - 30 min.

5. Skölj ut och använd sedan en hårinpackning.

6. Nu ska de gröna skiftningarna vara borta! Om inte, upprepa 1-5.



Obs! Är det duschvattnet som gör ditt hår grönt (genom metaller från kopparrör, egen brunn osv) så bör du inte göra den här kuren i samma vatten, då du isåfall tillför de gröna tonerna igen då du sköljer ur.



Kramar

2010-09-05 @ 20:11:39
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0