Renovering...

..pågår.
Äntligen har vi tagit tag i renoveringen av vårat duschrum. Hela dagen har vi rivit... Gammalt innertak har tagits ner och gamla våtrumstapeter slitits bort...det ser allt annat än snyggt ut därinne.



Det är svårt att se hur det egentligen ser ut då det "vita skåpet" är utdraget mitt på golvet och står i vägen. Det ska snart slängas bort men är tillsvidare förvaring för diverse verktyg. Ja, det hela är väl inte särskilt mycket att se just för tillfället, men jag kan ju visa er rummet när det är färdigt.

Det lutar åt vitt högblankt 60x30 på väggarna och svart matt klinker på golvet också 60x30. Vad tror ni om det?? Tittade länge på ngt annat än svart på golvet..brunt eller grått.. men vi fastnade båda för de svarta.. uh vad svårt det är när man ska välja. Det är ju inte så ofta man gör om i såna här rum så jag vill ha något som står sig ett tag.



Solen har verkligen värmt och lyst från en klarblå himmel idag, jag gick en liten promenad med Ozzy i solskenet skönt att komma ut en sväng. Hmm! såg då också att det är dags att ta tag i lite trädgårdsabete som "krattning" tex, det ligger nämligen miljoner löv på vår gård. Fast väntar man nån vecka eller så kanske de har blåst vidare till någon annan gård..!? Om man har tur? fast det har jag nog inte.



Solen lyste in på min spagetti Bolognese också, men det synns inte här för pastan var inte färdig än.

Nu måste jag gå och lägga mig för en ny vecka och en ny arbetsdag väntar i morgon bitti halv åtta!

Kram och Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Roligt att få nytt och fräscht hemma :)

Ska bli spännande att se resultatet för det kommer säkert bli jättesnyggt :)



Kramen

2010-10-18 @ 16:23:43
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Mamma

Heja på här brukar det gå undan. Det ska bli spännande att se resultatet. Men ta; det lite lungtså Ni inte arbetar ihjäl er....

2010-10-19 @ 20:14:06
Postat av: Ann-Louise

Blir nog jättefint med vitt/svart! Skönt få badrummet fixat, jag vill också!



Kram



2010-10-23 @ 21:55:40
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att få ordning på badrumemt!! Vi ska ge oss på samma projekt till vintern och är också inne på vitt på väggarna och svart golv så jag tycker det låter jättefint :)



Hoppas du får en fortsatt trevlig lördagkväll



Kramar Bella

2010-10-23 @ 23:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0