Kreta





Jaha, då var man hemma igen då efter några härliga sköna dagar på Kreta. Tyvärr var inte vädergudarna på vår sida varje dag denna vecka i maj (vi brukar vara bortskämda med soligt, varmt väder när vi är i Grekland)
Men resan var helt ok ändå!! Sol, bad, promenader och "goda middagar"

 När jag tittar på bilderna från resan ser jag att jag nästan bara tagit kort på mat och när vi äter!!!!!!!!


Saganaki (friterad ost) till förrätt,  YAMMI !!




Och här kommer mera mat!!



Konstigt att man fortfarande kan känna hunger efter att ha ätit så mycket under en vecka???




I dag har det varit "marknad" här i vår lilla stad, så dottern som är hemma och hälsar på några dagar tyckte vi skulle gå en sväng och "kika" hon och jag. Gjorde inga fynd där men var in på blomsterhandeln och köpte blommor till mamma och svärmor som kommer hit på fika i morgon.

I kväll ska jag titta på melodifestivalen, jag har inga direkta favoriter då jag inte följt med och lyssnat på alla bidrag men jag hejar på norska bidraget i alla fall, för jag har en liten kusin som är med och sjunger i kören bakom Didrik. Hon var en av tjejerna som spelade fiol när han vann i Norge men tydligen tyckte de att det var lite väl mycket "fiolspelande" med tanke på förra årets vinnare så då skulle hon få sjunga i stället. Får väl se om hon blir med i bild??  HEJA MADDE!!

Maken har åkt till jobbet, barna är på "galej" så det blir ingen Frozen Strawberry Daiqiri för mig i kväll, men det gör inget jag tänker ha det lugnt och skönt här framför dumburken!


HA DE !!!

Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!

Kollar nu på Noriges bidrag. men jag vet ju inte vem som är Madde:-) heja henne i alla fall!!

Fin låt...



Underbara bilder på underbar mat:-)

mat är viktigt så jag kan gott förstå att du tagit många bilder på det:-)



Tror inte du är i närheten av att vara sällik:-)



Kramar

2010-05-29 @ 21:23:48
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Dareling

Åh, Kreta är ju ett av de absolut bästa ställena här på jorden!

2010-05-30 @ 14:07:20
URL: http://dareling.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åhhh har ni varit på Kreta, sååå härligt.

Jättefina bilder på jättegod mat.

Tack för tipset om en kokbok ;o)



Kramen

2010-05-30 @ 14:53:13
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

underbara Greklandsbilder du visar! Även om vädret inte alltid är med så är det ju så underbart att bara var i ett annat land, man kopplar av från vardagen.



KRAM

2010-06-01 @ 13:21:17
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0