Uteblommor



I kväll har vi myst lite på vår altan dottern och jag. Vi har ätit lite "smått och gott" och pratat om lite "ditt och datt"



 Vädret har varit kanon i dag, så nu längtar jag riktigt mycket efter semestern som börjar snart. Har bara en vecka kvar att jobba sen har jag fyra "soliga"!!? sommarveckor framför mig.
 Man blir så sugen att handla blommor när det är så här fint, så jag var till handelsträdgården på eftermiddagen och handlade lite nytt .



...köpte två Fuchsia på stam. De ser inte mycket ut för världen just nu men blir nog jättefina om några veckor. Måste bara köpa mer planteringsjord i morgon först.




Så här såg mina blommor ut förra sommaren.




En sån här blomma inhandlades också men jag kommer inte ihåg vad den heter?? men himla söt är den i alla fall.



Jag brukar köpa den lite då och då, men den vissnar alltid efter ett tag, fast då har jag haft den inomhus. Få se om den klarar sig bättre ute??

Ha det gott!
kram!

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vad mysigt det ser ut och de blå blommorna är jättesöta, ser ut som blåklockor men antar att det inte är det :-)



Jag gör mina egengjorda pommes i ugnen bara, så inget avancerat utan skivar bara potatis, häller lite olivlja över och salt och in i ugnen, man får bara inte ta för mycket olja för då blir de "deiga" tycker jag :-)



Härligt att det är fler än vi som haft soligt, verkar ju tyvärr vara många söder över som har en massa regn just nu.



Kramar

2010-06-10 @ 21:35:10
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Susanne

Nej tårtan beställde jag på ett bageri. Tyckte att det nog skulle bli svårt att frakta en tårta 40 mil och sedan visste jag inte om jag skulle få ihop en studentmössa tårta ;o)

Härliga bilder du bjuder på.



Kramen

2010-06-10 @ 21:50:11
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: cecce

Åh, vad vackra blommor!

Du verkar ha gröna fingrar!

Vad söt dotter du har!!



Kramar

2010-06-10 @ 23:41:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: tina

Ser mysigt ut! Vilka fina blommor du inhandlat...imorgon blir det en runda till vår handelsträdgård, lavendel på stam hade jag tänkt!

trevlig helg!!!



tina

2010-06-11 @ 00:15:15
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: mamma

vem har du fått din goda smak från när det gäller all inredening både med blommor och inredning inte från mig va?

2010-06-11 @ 14:18:55
Postat av: Annas inspiration

Hej fina du!



Vad HÄRLIGT att du bara har en vecka kvar att jobba, det går fort!



Det är jätetskoj att plantera blommor, jag har två stora krukor kvar men det regnar varje dag så jag väntar på uppehåll.



Ha en mysig fredag,

kramis Anna

2010-06-11 @ 16:46:35
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0