Måndag igen



Då var det måndag igen då, helgerna går som vanligt alldeles för fort!!

Den här helgen har i alla fall innehållit: Långpromenader i solen, soffspan, söndagsfika hos mina föräldrar och lite schlageryra med en jättegod "schlagermeny" framför tvn.

Nu när vi köpt en platt tv modell större så tycker jag att den inte passar in där den stått förut, och om vi måste möblera om så passar inte möbelgruppen vi har nu!!  Därför har vi åkt runt på olika möbelaffärer och tittat på soffor den här lördagen. Men vad svårt det är!! Jag vill ha en soffa med schäslong som sväljer många platser men ändå inte ser för stor och klumpig ut! vårt vardagsrum är ganska så litet.

Inte kan man ta hem sofforna och prova sig fram heller, nä man får ta fram tumstocken, mäta och gissa sig fram hur det kommer att se ut. Svårt som sagt men ändå roligt!

Gott har vi ätit också denna helg, trerätters schlagern till ära! Till förrätt: gubbröra(med kallrökt lax) på kavring, Älgfile´med pepparsås och rostade rotfrukter till huvudrätt och chokladmousse (Anna Starwomans) till efterrätt. Efterrätten måste jag absolut göra fler ggr tyckte maken.

Hade ingen särskild favvo då det gällde låtarna och artisterna men jag tycker nog rätt låt vann i alla fall.


I dag har jag ont i halsen o lite feber, men hoppas på "bättring" tills i morrn

kram!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Roligt med lite nya möbler och det finns ju lite soffor att välja på :o)

Hoppas du mår bättre idag



Kramen

2010-02-09 @ 08:43:50
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Att hitta "rätt" soffa är sannerligen inte lätt. Hoppas ni hittar det ni söker. Låt det ta den tid det tar. Sånt ska man inte stressa med:-) då det inte är kul om det blir fel vilket jag varit med om.



Trerättersmiddagen låter underbart god. Älgstek är vi här nere i söder inte så vana vid. Det är såå gott!!



Krya på dej!

Kram

2010-02-09 @ 09:26:26
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tack!! Ja fotografering är ett nyfunnet intresse, sååå roligt :o)



Kramen

2010-02-09 @ 14:58:34
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0